Zentres Retail Platform brengt winkelcentra online

Veel winkelcentra, en dan met name de kleinere winkels die er deel van uitmaken, zijn vaak nog te weinig online vertegenwoordigd en laten zo een extra marketingkanaal mislopen. Dat moet beter kunnen, dacht Zentres. Het Rotterdamse bedrijf (‘met bijbehorende mentaliteit’) heeft het Zentres Retail Platform ontwikkeld om winkels in een winkelcentrum online te laten communiceren met klanten, reclame te maken en de kracht van het collectief te benutten.

Het Zentres Retail Platform werd 1 mei gelanceerd in de Hoven Passage Delft, een winkelcentrum met zo’n zestig winkels. Op de website van dit winkelcentrum is te zien hoe zo’n implementatie er uiteindelijk uitziet. We kunnen per categorie kijken welke winkels allemaal tot het winkelcentrum behoren en zien op de frontpage diverse nieuwsberichten, aanbiedingen, parkeermogelijkheden, social media-uitingen, openingstijden en de mogelijkheid om ons aan te melden voor de nieuwsbrief. Ook zijn er mobiele apps te downloaden waarmee de consument altijd op de hoogte kan blijven van nieuws en aanbiedingen.

Dit alles natuurlijk met het doel om diezelfde consument, via de website en de app, naar het winkelcentrum te lokken. Zentres is inmiddels druk bezig met het brengen van andere winkelcentra naar de online wereld. Zo wordt begin juni het Zentres Retail Platform gelanceerd in winkelcentrum Bieshof in Dordrecht en volgt diezelfde maand Koopcentrum Hillegom in Hillegom.