Verkoop.nl brengt consument naar de winkel

Online Marketing Group heeft Verkoop.nl geïntroduceerd, een overzicht van de dichtstbijzijnde verkooppunten voor de consument, zodat deze gestimuleerd wordt om naar de winkel te gaan. In de toekomst kunnen ondernemers actuele aanbiedingen plaatsen, zodat de consument die online vindt en vervolgens naar de winkel gaat om het aan te schaffen en direct mee te nemen.

Volgens OMG spelen traditionele media nog steeds een grote rol als het gaat om communicatie bij retailers. “De vertrouwde huis-aan-huisbladen zijn een veelgebruikte manier om consumenten te bereiken met hun boodschap. Wij willen met de nieuwsbrief van Verkoop.nl een online alternatief aanbieden. In deze tweewekelijks e-mailnieuwsbrief worden de aanbiedingen van diverse retailers opgenomen. Het unieke van online marketing is dat het dichtstbijzijnde verkooppunt aangepast kan worden aan de locatie waar de consument zich bevindt. Tevens past de nieuwsbrief zich aan wanneer de persoonlijke voorkeur van de ontvanger bekend is.”

Online nieuwsbrief heeft voordelen
Het voordeel van de online nieuwsbrief ten opzichte van de traditionele huis-aan-huisbladen is dat clicks en views gemeten en bekeken kunnen worden. De retailer weet zo in één oogopslag hoe vaak zijn aanbiedingen zijn bekeken. Volgens OMG heeft ongeveer de helft van de nieuwsbrief-ontvangers de mailing geopend om de aanbiedingen te bekijken. “Ook de clickrate is hoger dan gemiddeld. Dit is niet vreemd aangezien uit onderzoek van OMG blijkt dat maar liefst 72% van de ondervraagden aangeeft graag actuele aanbiedingen per e-mail te ontvangen.”

Op dit moment staan nog maar veertig retailers in het overzicht aangemeld, dus echt uitgebreid is het niet. Zo ontbreken de bekende, grote supermarkten als Albert Heijn, Jumbo en C1000. Maar we gaan er maar van uit dat het aanbod binnenkort drastisch zal toenemen.