Van Gils opent sales window

Van Gils gaat deze vrijdag een zogeheten ‘sales window’ openen in de Kalverstraat in Amsterdam. Het concept lijkt op een pop-upstore, maar in plaats van kleding hangen er posters van kleding en andere artikelen, met daarbij QR-codes. Het winkelende publiek kan dan met de smartphone gemakkelijk en snel de producten naar keuze bestellen.

De etalage van een voormalig winkelpand zal aanstaande vrijdag omgetoverd worden tot een zuil vol QR-codes, die direct linken naar de online aanbiedingen. De sales window is zes dagen lang te bezoeken door consumenten en bevat drie soorten overhemden, drie soorten truien en een horloge van Van Gils.

Drie weken terug werd in de Kalverstraat de eerste ‘musical-pop-upstore’ geopend. Mensen konden op dezelfde manier als bij de Van Gales-sales window een QR-code op een winkelgevel scannen om zo een kaartje voor de musical Wicked te kopen en af te rekenen. Het bedrijf SALESwindow gaf met deze actie het startschot van hun concept, waarbij aanbiedingen van winkeliers in etalages van leegstaande winkelpanden komen te staan. Volgens SALESwindow biedt het op deze manier een oplossing tegen de leegstand.

©MyOrder