Supermarkten Amerika willen klant gaan volgen

Het overgrote merendeel van de Amerikaanse supermarkten wil het komende jaar gaan investeren in technieken om de klant beter te kunnen bedienen. De interesse ligt vooral bij het kunnen volgen van die klant in de winkel.

Dit blijkt uit onderzoek van RIS News en IDC Retail Insights. Ook willen veel supermarkten klanten de mogelijkheid bieden om via een verscheidenheid aan kanalen in contact te komen met de winkel. Verder blijkt dat de helft van de ondervraagde retailers de mogelijkheid biedt om de online gemaakte bestelling in de winkel op te halen. Van de winkeliers die deze service nog niet aanbod is meer dan de helft daarvan van plan om dit te doen binnen nu en twaalf maanden.

Uit het onderzoek valt ook op dat significant veel supermarkten van plan zijn om nog binnen het jaar gepersonaliseerde kortingen aan te bieden (31,3%) en/of QR-codes te implementeren zodat via een mobiel apparaat een bestelling kan worden geplaatst of meer informatie kan worden opgevraagd (37,5%). Het in de winkel volgen van een klant wordt nu door slechts 6,7% gedaan, maar veertig procent is van plan om dit nog binnen het jaar te gaan doen.

vs_supermarkt

Met de investeringen in technologie proberen de ondervraagde supermarkten vooral het algehele bezoekersverkeer te stuwen. Ook het laten toenemen van de winkelwagen-inhoud en het aantal keer dat een klant de supermarkt bezoekt staan hoog op de lijst. Wat betreft de mobiele technologie wil 62,5% de functie voor mobiele boodschappenlijstjes gaan aanbieden. Ook het aanbieden van kortingen in de winkel en het laten betalen via de mobiel staan op het wensenlijstje van de Amerikaanse supermarkten.