Schoenenwinkel stuurt kortingen naar bezoeker concurrent

Schoenenwinkel Meat Pack heeft een gedurfde mobile-marketingcampagne ontwikkeld. Onder de naam ‘Hijack’ stuurt het consumenten die bij de concurrent shoppen, via de mobiel een korting die flink kan oplopen. Consumenten moeten zich wel haasten, want hoe langer ze erover doen om Meat Pack binnen te lopen, hoe lager de korting.

Meat Pack, uit Guatemala, heeft zich met de campagne gericht op consumenten die de mobiele app van de schoenenwinkel hebben gedownload en ’t toestemming hebben gegeven om hun locatie op te halen via GPS. De in Guatemala City gevestigde schoenenwinkel heeft het plaatselijke winkelcentrum in kaart gebracht en dan met name de winkels van concurrenten als Adidas, Converse, Nike, Puma en Reebok.

Bericht bij binnenlopen concurrent
Als een consument, die de Meat Pack-app op z’n mobiel heeft staan, een winkel van de concurrent binnenloopt krijgt hij een pushbericht van de schoenenwinkel op z’n smartphone. Als hij het berichtje opent, zal hij zien dat hij een aardige korting kan krijgen bij een aankoop bij Meat Pack. Maar daarvoor moet hij zich wel haasten, want de teller start bij 99% korting en voor elke seconde die hij erover doet om naar Meat Pack te rennen, gaat er een procentpunt af.

Op deze manier heeft Meat Pack al 600 consumenten ‘ontvoerd’ (vandaar de campagne-naam ‘Hijack’), waarvan er een zelfs een korting heeft weten te bemachtigen van 89%! Bij het binnenlopen van de Meat Pack-winkel stopt de app de klok en zal er ook automatisch een berichtje worden gesturd naar de Facebook-pagina van de consument met daarin de korting die de klant zojuist heeft verdiend.