Opticien lanceert interactieve etalage

Van Warmerdam Opticiens komt vanaf zaterdag 22 september twee weken lang met een interactieve etalage, naar eigen zeggen de eerste in Nederland. Voorbijgangers kunnen meespelen in hun eigen film en ze bepalen daarbij zelf de verhaallijn. Voor de opticien is het niet de eerste keer dat ze op een creatieve en innovatieve manier ondernemen.

De gevel van Van Warmerdam Opticiens is voorzien van Kinect-technologie en in combinatie met animaties en video’s worden voorbijgangers ‘heel even meegezogen in een compleet andere wereld’. Natuurlijk wordt er en passant ook reclame gemaakt voor de producten van Van Warmerdam Opticiens en dan met name de contactlenzen. De boodschap van de marketinguiting is dat je veel avonturen liever beleeft met contactlenzen dan met een bril die kan vallen of verdwijnen.

“Deze bijzondere winkel- en merkbeleving doorbreekt op een prettige manier het standaard ritme van etalages bekijken en verder lopen”, zo legt de opticien de keuze voor hun onconventionele aanpak uit. De lenzen- en brillenzaak kwam eerder al met een eigen film en een opvallende pop-upstore die in het teken stond van Ray-Ban-brillen.

De retailer uit Den Bosch weet op een leuke en slimme manier de nieuwste technologieën in te zetten om zo aandacht te vragen voor het bedrijf. Op Facebook is Van Warmerdam ook zeer actief, daar heeft het 416 fans en houdt het regelmatig acties om diezelfde fans nauw bij de winkel te betrekken.