Mensome introduceert abonnementen-box voor mannen

Mensome.nl is een maandelijkse, online abonnementenservice gericht op ‘welgestelde mannen tussen de 25 en 45 jaar’. En dan met name de mannen die wel graag in stijl leven, maar niet de tijd hebben om de daarbij behorende producten bij te zoeken. Iedere maand krijgt de abonnee een box met andere inhoud thuisgestuurd.

De dienst is dit weekend gelanceerd en voor de eerste box, die van november, is een samenwerking aangegaan met scheersalon Barber uit Amsterdam. Deze zaak heeft niet alleen  een toffe pop-upstore die zowel in binnen- als buitenland te bezoeken is, maar heeft nu dus ook een andere manier gevonden om hun producten en diensten bij de online bezoeker onder de aandacht te brengen.

In de box, die men voor 50 euro inclusief verzendkosten kan bestellen en die begin december wordt bezorgd, zitten deze maand allerlei scheerproducten waaronder preshave, een scheerkwast, mesjes en aluin. Het thema van de box verandert maandelijks en daardoor ontvangt de abonnee nooit hetzelfde. Mocht de inhoud een keer niet bevallen, dan kan die zending kosteloos overgeslagen worden en kan de abonnee wachten op de volgende maand, als er weer wordt samengewerkt met een ander expert.

Voor de abonnee is het hartstikke leuk om eens op de ouderwetse manier te scheren met behulp van kwaliteitsspullen, maar voor de winkel of in dit geval scheersalon Barber is het natuurlijk ook een prachtige manier om de zaak onder de aandacht te brengen. En daarmee laat het zien dat stenen winkels op allerlei manieren de online wereld met die van hen kunnen verbinden, zonder hun eigen kwaliteiten daarbij uit het oog te verliezen. Meedoen met een abonnementendienst is voor een stenen winkel een goede manier om ‘iets met online’ te doen zonder daar langdurig aan vast te zitten.