L’Oréal verkoopt cosmetica via interactieve muur

L´Oreal laat klanten interactief shoppen. Het bestellen gaat online, maar het shoppen gebeurt offline. Alleen niet in een winkel, maar voor een interactieve zuil die het sinds deze week heeft geplaatst in het Bryant Park-station in New York City.
 
Voorbijgangers zullen een aantal schermen en een spiegel zien. Met behulp van de camera’s en sensoren die erachter zitten, wordt de vrouwen bepaalde make-up (natuurlijk van L’Oréal) aangeraden, die dan ook gelijk kan worden gekocht. Volgens Marc Speichert, chief marketing officer bij L’Oréal, is het doel om een ‘real-life-ervaring dankzij technologie’ te bieden. “Als dit experiment succesvol is, brengen we het wellicht ook naar andere plekken.”
 
“Wat fantastisch is met deze technologie is dat we de mogelijkheid hebben om de mate van betrokkenheid te meten, gebaseerd op het aantal mensen dat langsloopt, het aantal mensen dat de interactie met een scherm aangaat en het aantal mensen dat hun informatie achterlaat.”
 
Het project heeft tussen de 7 ton en de 1 miljoen dollar gekost en mede-uitvoerder Metropolitan Transportation Authority probeert te ontdekken of er vraag is voor iets dat tussen ecommerce en stenen winkels inzit. “We hebben een boel winkelruimte die op dit moment niet gebruikt wordt. Als we er toch iets mee kunnen verdienen, dan is dat natuurlijk hartstikke mooi. Helemaal als we ook de passagiers-ervaring daarmee kunnen verbeteren”, aldus Paul Fleuranges van de MTA.
 

FILMPJE