Klanten betalen met een tweet

Kellogg’s heeft in Londen een pop-upstore geopend. Klanten kunnen hier naar binnen lopen en gratis een zakje Cracker Crisps meenemen. In ruil daarvoor moeten ze wel een gesponsorde tweet versturen. In de winkel betalen met een tweet, misschien een oplossing voor meer ondernemers?

Een pop-upstore is al iets wat door stenen winkels wordt omarmd om de strijd met ‘online’ aan te kunnen gaan, maar door het gratis aanbieden van eten in ruil voor een tweet kunnen ze nog beter de voorbijlopende consument naar binnen halen.

Het mooie aan deze vorm van marketing is dat gemak zowel voorop staat bij de consument als bij de ondernemer. Die eerste kan een zakje chips heel gemakkelijk ‘kopen’ door een tweet de wijde wereld in te sturen. En de ondernemer krijgt gratis extra exposure op het internet, terwijl het net zo goed de zakjes chips gratis had kunnen uitdelen op straat. Maar dan waren er misschien minder mensen over aan het twitteren, iets wat nu wél gebeurt. Het extra bereik dat ze nu op Twitter krijgen is alleen maar mooi meegenomen en lokt misschien wel meer geïnteresseerden naar hun pop-upstore.