Kijkshop opent ‘unieke cross-channel store’

Kijkshop heeft vandaag een nieuwe winkel geopend in Tilburg die nog geen vijfhonderd meter is verwijderd van de bestaande vestiging aan de Schouwburgring. De nieuwe winkel is echter niet te vergelijken met huidige vestigingen. De bekende vitrines van Kijkshop hebben hierin namelijk deels plaatsgemaakt voor grote touchscreens.

De touchscreens bieden de consument toegang tot een breed assortiment uit de vier verschillende verkoopcategorieën van de retailer: Media & Bellen, Mooi & Verzorgd, Koken & Wonen en Vrij & Actief. Waar bij de ‘oude’ vestigingen van Kijkshop de consument op een koopbon het bestelnummer van het gewenste artikel uit de vitrine kunnen schrijven is dit in de nieuwe winkel vervangen door een koopkaart. Deze kan door de klant bij elke touchscreen gescand worden om een artikel toe te voegen. Vervolgens kan de kaart bij de kassa worden uitgelezen en kan er worden afgerekend. Een deel van het assortiment is gelijk mee te nemen, de rest kan gratis worden thuisbezorgd of een dag later worden afgehaald in de winkel.

Kijkshop is volgens COO Frank Pruijn met dit concept de eerste retailer die on- en offline op deze manier weet te integreren. “Wij spelen hiermee in op het veranderende retaillandschap en consumentengedrag. Dit nieuwe winkelconcept, waarmee we in staat zijn een oneindig assortiment aan te bieden op minder dan 100 m2, geeft ons de mogelijkheid met onze formule aanwezig te zijn op A-locaties. Het voornemen is dan ook om dit concept, na een succesvolle pilot-periode, verder uit te rollen.”