Infographic: waar investeren winkeliers in?

Als winkelier kun je niet stilzitten. Je moet investeren. Of dat nou in het winkelpand, je website of social media is, door geld en tijd te steken in deze zaken zorg je ervoor dat je verder kan groeien. eTail ondervroeg hoge piefen uit de retailbranche naar zaken waar ze in gaan investeren de komende drie, zes en twaalf maanden.

En in de komende drie maanden gaat de helft van de ondervraagden geld spenderen aan zoekmachine-optimalisatie (SEO), zoekmachine-marketing (SEM) en een betere zoekfunctie op de site. Ook social media en sociale betrokkenheid staan hoog op de kortetermijnagenda. Op de iets langere termijn, over een halfjaar, wil één op de drie winkeliers geld uitgeven aan online video.  En over een jaar gezien gaat de aandacht vooral uit naar klantrelatiebeheer, klantsegmentatie en klantloyaliteit.

Daarentegen was 57% niet van plan om te investeren in dingen die te maken hebben met fraudebestrijding, privacy, de veiligheid van de site en logistiek. Verder wordt ‘mobiel’ gezien als de grootste groeimogelijkheid het komende jaar. Bijna twee op de drie gelooft dat, terwijl 27% denkt dat ‘social’ de toekomst heeft. Eén op de vier gelooft meer in tablets.

Infographic eTail over investeringen van winkeliers

(Klik op de afbeelding voor de grotere versie.)