Een derde jongeren zou bij Halloween-pop-upstore shoppen

Meer dan een derde van de Britse jongeren zou het een en ander willen inslaan bij een pop-upstore die Halloween-artikelen aanbiedt als er eentje bij hun huis of werk in de buurt zou staan. En dat is een mooi percentage als je je bedenkt dat 77 procent van de jongeren tussen 18 en 24 jaar Halloween viert.

Uit onderzoek van Live & Breathe blijkt dat slechts tien procent van de Britten lokaal een winkel kennen die ze als een goede bron voor Halloween-artikel beschouwen. Onder jongeren zou 36 procent bij een Halloween-popupstore kopen als die er is, terwijl dat percentage bij volwassenen alsnog zo’n 21 procent bedraagt.

Volgens Nick Gray, managing director bij Live & Breathe zijn pop-upstores ideaal voor seizoensgebonden markten als Halloween. “Maar ze worden nog lang niet zo vaak gebruikt als dat ze eigenlijk zouden moeten.” Uit een ander onderzoek vorig jaar bleek dat Britse consumenten zo’n 760 miljoen euro besteedden aan Guy Fawkes Night en Halloween. Veel online retailers lopen dus een kans op omzet mis als ze niet meegaan met de tijd en inspringen op de feestdagen en de klant een mogelijkheid bieden om bij hen te kopen door een pop-upstore te openen.

In Amerika hebben ze dat al wel beter door. Daar heeft online kledingwinkel Ricky’s ongeveer dertig tijdelijke Halloween-winkels geopend in New York. Op deze manier kreeg de webwinkel ook inzicht in wat nu de beste locaties zijn zouden ze er een permanente stenen winkel willen openen.

“Leuke feestwinkels zijn het hele jaar dun bezaaid en met zevenduizend lege winkelpanden alleen al in Londen en de grote vraag naar dit soort winkels, is er al met al perfect de ruimte voor winstgevende en seizoensgebonden pop-upstores.”