Albert Heijn verkoopt boeken via touchscreen

Albert Heijn is een test gestart waarbij klanten via een touchscreen in de winkel boeken kunnen bestellen van Bol.com. Bij het scherm kan afgerekend worden via een ouderwetse pin-betaling, waarna een bon wordt uitgeprint. Met deze bon is de volgende dag het aangeschafte boek af te halen in de Albert Heijn-vestiging.

Klanten van de Albert Heijn aan de Lindenlaan vinden sinds kort niet meer het schap met boeken, maar een touchscreen-zuil. Via deze virtuele boekenplank kan gekozen worden uit 500 titels. Het gaat hier om de honderd populairste titels uit de categorieën ‘literatuur’, ‘spanning’, ‘gezien op tv’, ‘kinderboeken’ en ‘kookboeken’.

Het gaat hier vooralsnog om een test, die in een vestiging in Huizen wordt uitgevoerd, maar het geeft al wel aan dat Ahold, eigenaar van Albert Heijn en Bol.com, lekker aan het experimenteren is met hoe ze de offline en online kanalen optimaal kunnen benutten en met elkaar kunnen combineren. De test zal een halfjaar duren en Albert Heijn zal financieel gezien zelf niks zien van de bestellingen die via deze touchscreen-zuil worden gemaakt. De volledige omzet gaat naar Bol.com.

AH_Huizen